ניו-מדיה ב-7 שיעורים לעל יסודי עם מערכת רוג'ום

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
מאת אור דניאל
איך אני מתחיל ללמד ניו-מדיה?
שאלה טובה וכאן תמצאו את כל התשובות. בכדי ללמד (או ללמוד) צריך להבין מה ללמד? הדרך הנכונה היא לשאול שאלות. מהי ניו מדיה? מה ההשפעות על הסיקור התקשורתי ועל התקשורת? מה תפקידי המדיה הישנה וכיצד המדיה החדשה משתלבת? ניו מדיה מתיאוריה למעשה – הקמת בלוג.
ללמד ניו-מדיה – מרעיון למציאות
בפוסט זה תמצאו 7 מערכי שיעור (היכולים לקחת יותר זמן, תלוי כיתה ומורה) כולם מבוססים על מערכת 'מצגות' roojoom כאשר הדגש הוא על למידה שיתופית. השיעורים נעשים בגישות שונות אנא שימו לב לכך. לכל 'מצגת' רוג'ום יש מערך שיעור מובנה (אותו נצרף בקישור להורדה ישירה במהלך הפוסט). הלמידה מובנת כך שהתלמיד יעבור את כל התהליך שצריך בכדי להבנות לו את הנושא בצורת למידה משמעותית. רוצים ללמוד איך להשתמש ברוג'ום? היכנסו – מה זה רוג'ום? ואיך אני יכול להשתמש בו בהוראה
​​
רקע
בתכנית הלימודים (עדיין לא יצאה תכנית כיצד ללמד) המונח ניו מדיה מוצג תחת נושא מרכזי 'שפה ומציאות', ניתן למצוא אותו משולב שוב ושוב בנושאים אחרים אבל כנושא לא מרכזי אלא כחלק מהדגמה של עקרונות אחרים. חשיבותה של הניו מדיה להבנה את התקשורת במאה ה-21 היא מרכזית אם לא הגדולה ביותר ראה ערך 'האביב הערבי'. מסמך זה בא לרכז את התהליך הלימודי אותו יעברו התלמידים בלמידה את 'יחידת הוראה – ניו מדיה'.
הרגישו חופשי לעשות שינויים במטרות לפי הצרכים של הכיתה או המורה. (ניתן גם ללמוד את זה בצורה עצמאית באם אתה תלמיד, כמו כן אנו ממליצים לשלוח לילדים קישור של הפוסט הזה בכדי שיוכלו לחזור על השיעור או לעבור על החומר במידת הצורך. כל מה שצריך ללמד ניו מדיה בפוסט אחד, הצורך היחיד הוא להתכונן לשיעור כראוי ולעבור על המערך שיעור ו'המצגת' רוג'ום.
למרבית האנשים קשה לנו לקבל שינויים, זה חלק ממי שאנחנו. 
כמה מילים על רוג'ום למי שנבהל קצת, היא מערכת נוחה מאוד ויוצרת סוג של זרימה בשיעור. היא נוחה לתפעול ואולי מצריכה רק הרשמה ראשונית במייל. לאחר שנרשמתם הכניסה לקישורים לשיעור אינה מהווה בעיה. 
שיעור 1 – מבוא לניו מדיה
מה זה ניו מדיה? 
מטרות
התלמיד יבין מה זה ניו מדיה? יכיר את סוגי הניו מדיה הקיימים (בצורה ראשונית)
התלמיד יכיר את ההשפעות על הסיקור התקשורתי ועל התקשורת
התלמיד ייתן את דעתו על סיקורים שנעשו באמצעי הניו מדיה
מקורות
וימן גבי (1997). "שעתה היפה של התקשורת – תפקוד התקשורת אחרי רצח רבין" תקשורת ודמוקרטיה, הוצאה לאור: הקיבוץ המאוחד.
שיעור 2 – ההשפעה של הניו מדיה על התקשורת? 
מטרות
התלמיד יבין מה זה ניו מדיה? יכיר את סוגי הניו מדיה הקיימים (בצורה ראשונית)
התלמיד יכיר את ההשפעות על הסיקור התקשורתי ועל התקשורת
התלמיד ייתן את דעתו על סיקורים שנעשו באמצעי הניו מדיה
מקורות
וימן גבי (1997). "שעתה היפה של התקשורת – תפקוד התקשורת אחרי רצח רבין" תקשורת ודמוקרטיה, הוצאה לאור: הקיבוץ המאוחד.
שיעור 3 ו-4 (שיעור כפול) – מה תפקידי המדיה הישנה וכיצד משתלבת המדיה החדשה?
מטרות
התלמיד יבין כיצד עובדת המדיה הישנה וכיצד היא מתמודדת  עם הניו מדיה?
התלמיד ילמד מה תפקיד המדיה הישנה וכיצד משתלבת המדיה החדשה
התלמיד יכיר את תפקידי התקשורת 'הישנה' – סיקור, פרשנות, המשכיות, בידור, גיוס,
שיתוף והשתתפות.
מקורות
וימן גבי (1997). "שעתה היפה של התקשורת – תפקוד התקשורת אחרי רצח רבין" תקשורת ודמוקרטיה, הוצאה לאור: הקיבוץ המאוחד.
Lasseell,H. (1948). "the structure and function of communication in society" in                 l.brunson (ed) the communication of idea. new york harper.
בתוך: כספי, ד. (1995) תקשורת המונים א' אוניברסיטה פתוחה.
כספי ,ד' (1993). תקשורת המונים, כרך א'. האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 91-76.
שיעור 5 –  כיצד משתלבת המדיה החדשה בתפקידי המדיה הישנה?
מטרות
התלמיד יכיר אמצעי ניו מדיה מיוחדים משולבים (כגון אתר חדשות שכתביו הם אנשים רגילים)
התלמיד יערוך השוואה בין המדיה הישנה למדיה החדשה
מקורות
וימן גבי (1997). "שעתה היפה של התקשורת – תפקוד התקשורת אחרי רצח רבין" תקשורת ודמוקרטיה, הוצאה לאור: הקיבוץ המאוחד.
Lasseell,H. (1948). "the structure and function of communication in society" in                 l.brunson (ed) the communication of idea. new york harper.
בתוך: כספי, ד. (1995) תקשורת המונים א' אוניברסיטה פתוחה.
כספי ,ד' (1993). תקשורת המונים, כרך א'. האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 91-76.
שיעור 6+7 (שיעור כפול)– ניו מדיה מתיאוריה למעשה – הקמת בלוג וכתיבת פוסט
מטרות
התלמיד יכיר את הפלטפורמה של בולגר להקמת בלוג ראשוני לכתיבת כתבה
התלמיד יכיר את 5 המ"מים לכתיבת כתבה
התלמיד יתנסה בכתיבת כתבה ופרסומה בבלוגר (לאחר מכן פרסום קישור בבלוג הכיתתי)

מקווה שנתתי לכם את הכלים ליצור למידה משמעותית, ניו-מדיה היא העתיד והעתיד כבר כאן. אם אתם מעוניינים ליצור מסלול למידה של ניו-מדיה או מעוניינים בייעוץ להטמעת תכנית לימודים בניו-מדיה – אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר. ordaniel86@gmail.com


וידיאו

Videolink2me

Videolink2me – פגישה ושיתוף מסך אונליין videolink2me– פלטפורמה חינמית לניהול פגישות וידיאו ושיתוף מסך. בלחיצת כפתור ניתן לייצר 'חדר'/'שיחה' ולהזמין

קרא עוד »
מצגת

Tes Blendspace

Tes יצירת שיעור אינטראקטיבי סרטון הדרכה Tes Blendspace https://youtu.be/fSRsieHBrQM לכניסה לאתר Tes  לחץ כאן סרטון הסבר על Tes Blendspace בשתי

קרא עוד »

תגובות

הטכנולוגיה היא כלי, מאחורי כל כלי יש אדם שנותן לו משמעות. אני תמיד שמח להכיר וליצור קשרים חדשים,  מוזמנים להצטרף אליי גם ברשתות החברתיות. 

שינוי גודל גופנים